15-11-2016 - Tuc des Crabes
20-11-2016 - Pic Blanc
15-11-2016

Avui he repetit a la bonaigua, ja que no està malament de neu i anava una mica tard i just de temps.

He sortit del pàrquing del coll de la Bonaigua ja amb esquís i he anat seguint unes traces que tot pujant per la pista d'esquí m'han portat fins al final del telecadira era llança. D'allà les traces es dividien, unes pujaven cap al pic de l'escornacabres (a l'esquerra del tuc dera LLança) i les altres anaven cap a les canals que hi ha al cimet de la dreta del tuc dera Llança. Al final m´he decantat per la primera opció doncs dissabte ja havia anat cap a l'altra banda.

Tota la pujada fins al cim l'he fet amb esquís. Primer pujant fent zig-zags per la pala sud fins a arribar a la carena, d'allà he seguit les traces que flanquejaven la pala oest fins al collet entre l'Escornacabres i el Tuc d'Era Llança i un cop allà he pujat per la pala S-E (una mica herbosa) fins quasi dalt del cim amb els esquis i els últims metres a peu. La baixada molt disfrutona i amb prou neu, sobretot a la pala S-SE que a causa de les acumulacions de neu transportada pel vent té un gruix suficient.

Un cop a l'Estanyet d'escornacabres, he anat travessant tota la cometa dels Arcoils fins a arribar quasi a la collada de Muntanyó, per fer una última baixada per tota la coma-torrent que està molt ben innivat.

La nevada de Diumenge a Dilluns ha deixat uns 5 -10 cm de neu nova que han fet la jornada molt disfrutona

Creuant la coma dels Arcoils

Pala de baixada

Vistes desdel cim mirant cap al Tuc dera Llança

Coma dels Arcoils

Pala de pujada al pic d'Escornacabres